16/08/2010

Lepas balik keje, aku on la FB jap sementara tunggu wife aku balik keje. Aku terbaca la status aku, die mcm marah2 n suh google nama mamat ni: Salleh Gregor Samsa.
Nama pun dah mcm *censored*. Macam yahudi mabuk mana ntah.

Aku pun google la mamat ni. Ada byk link bloggers2 yang dah mengata mamat ni. Then, aku klik salah satu daripada link tu, maka aku tertengok la gambar di atas.

Aku bukan nak jadik hero dalam bende2 mcm ni. Cuma sebagai seorang yang beragama Islam, aku mmg tak bleh blah dgn apa yang ditulis. Dah tu, ada plak kawan2 die yang sokong tu. Tulisan diorang tu mmg langsung tak pikir sensitiviti umat Islam. Dah la skang ni bulan pose. Bleh selamba je die dgn konco2 die berforum tanpa rasa bersalah. Mmg sengaja carik pasal.

Tapi mamat yang nak carik publisiti murahan ni bukan lah sesuatu yang baru. Byk je kes2 mamat mcm ni sebelum ni. Cuma korang kene tau la, diorang sume ni ni share beberapa sifat yang common. yang paling jelas ialah 'takde telor'. sifat2 lain mcm:

1. Die akan lock gile2 profile die.
2. Die takkan letak real pic die.
3. Die akan delete account die.
4. Die akan buat account baru dgn nama lain.
5. Die takkan brani cakap bende ni depan2. Kat on9, depan laptop je die berani.

aku malas nak check sume ciri2 ni, tapi aku yakin mmg orang2 jenis mcm ni, akan bertindak seperti di atas. Tapi besenye la, orang jenis mcm ni dak2 remaja yang baru nak meningkat naik, jenis lepas statement tak pikir panjang. Boleh jadik budak skolah rendah pun boleh jugak.

Yang aku tak bleh blah, siap ngaku bukan islam. kalo tgk daripada forum di atas, terang2 die orang melayu dan beragama islam. biasanya non malays takkan berforum dalam bahasa melayu la. forum di atas telah ditulis dgn melayu yang fluent skali.

Bagi aku, ni adalah antara kejayaan Kempen globalisasi oleh barat. Darah keturunan melayu, tapi otak dah mcm diorang.

Current mood: Sakit belakang sket.
Listen to: Nasib Do Re Mi
After this: another blog

2 comments:

  1. Astaghfirullah.. gila ape diorng ni..

    ReplyDelete
  2. tula. mmg dah jauh sesat di jalan hidup ni.

    ReplyDelete

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

Random Post

Popular Posts

My Blog List

Followers