02/09/2010

Salah satu ciri yang mesti ada untuk sesuatu pasangan tu bergelar suami isteri ialah, susah dan senang bersama. Kalo hanya bila senang je nak senang saja bersama tapi tak bersama di masa susah, pasangan tu tak patut atau tak layak bergelar suami isteri. Elok di bubarkan sahaja.

Sebab tu Allah tu kadang2  sengaja nak uji hubungan suami isteri tu. maka dalam hubungan akan ada pasang surut, susah senang, tawa dan menangis. Semua ni tak lain dan tak bukan ialah untuk menguji kekuatan pasangan suami isteri.

ada yang diuji dengan kesenangan dan ada jugak yang diuji dengan kesusahan. ada manusia berubah masa die senang, ada jugak manusia berubah masa die susah.

Tak susah untuk bersama di waktu senang, tapi tak mudah untuk bersama di waktu sukar. well, aku bukan lah pakar sgt dalam hal ni esp dgn usia perkahwinan aku pun tak sampai setahun. tapi dari pemerhatian aku, perpisahan lebih byk dan mudah berlaku di waktu susah. ada dah kawen 20 tahun pun bleh bercerai jugak.

Maka kalo korang tak jumpa dgn orang yang sanggup susah dan senang bersama, elok jgn lah kawen. cariklah lagi sampai korang jumpe jenis yang susah senang bersama. tapi mana kita tau die jenis yang mcm ni. So, berserah jelah.

Current mood: Ngantuk
Listen to: sinar fm
after this: tido

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

My Blog List