31/10/2010


Baru-baru ni di Perancis telah berlaku satu rusuhan yang agak teruk. Ini gara-gara disebabkan dasar kerajaan yang baru iaitu melanjutkan umur persaraan daripada 60 tahun kepada 62 tahun. Ada rasionalnye kenapa dasar itu perlu dibantah. Bagilah pelaung kepada orang-orang muda yang dah berderet-deret menunggu kat bawah tu yang nak naik. Lagipun biasanya warga emas ni kurang produktif cuma mengharapkan pengalaman sahaja. Yang penting, dah sampai masa dah untuk berehat. Habiskanlah sisa-sisa hidup tu untuk diri sendiri. Tak payah la membanting tulang lagi.

Satu lagi takut jadik kes macam gambar di atas. hehe. Anyway, enjoy~

current mood: Ngantuk
Listent to: Sinar fm
After this: another post

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe