25/01/2011

Aku yakin, sebelum kita amik lesen memandu lagi, kita telah diajar secara tidak rasmi tentang maksud warna pada lampu isyarat. Then masa amik lesen ianya telah diterangkan secara rasmi kepada kita.

Seperti yang kita tahu:
Merah - Berhenti
Kuning - Bersedia untuk berhenti
Hijau - Jalan

Tetapi tidak pada real life. Beginilah maksud warna traffic light dalam real life.
Hijau - Jalan relax
Kuning - alamak, dah nak merah la. Cepat2. (tekan lagi minyak)
Merah - Ah, sempat lagi ni, redah jela. (Laju lagi)

Dah memang tabiat rakyat segelintir rakyat malaysia ni yang tak ikut peraturan. Ikut sedap pale otak sendiri je. Sebab tu la kadar kemalangan kat malaysia ni antara yang tertinggi.

Current mood: Ngantuk lagi.
Listent to: Lucky - Britney Spears
Aftet this: Another post

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe