08/02/2012


Ramai antara kita semua tahu, mendirikan masjid atau perkahwinan dalam Islam sebenarnya sangat mudah.
Hanya satu akad sahaja yang mengubah status sesorang itu daripada teruna/dara atau janda/duda kepada suami/isteri. Ramain antara kita tahu perkara ini. Ramai juga yang tahu yang budaya melayu ni sebenarnya membazir dalam perkahwinan.

Walaupun kita tahu sebenarnya sangat mudah untuk kahwen, tapi siapa berani kahwen tanpa ada kenduri btol tak? Paling kurang pun kene ada makan2. Hantaran dan mas kawen kene benchmark dgn jiran dan saudara mara. Majlis pun kalau bleh tak nak kalah dengan jiran atau sudara mara. Nanti orang mengata pulak.

Tak payah la aku cerita lagi pasal budaya kawen orang melayu ni. Memang dasat. Berbelanja besar untuk kenduri tapi tak cukup duit untuk hidup lepas kahwen. Ini salah atau pun planning yang fail.

Ingat la, hanya satu akad sahaja sudah cukup untuk mengubah status korang. 

Current mood: Letih. Ngantuk dah
Listen to: Kekasih Gelapku - Ungu
After this: Tido. zzz

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

Random Post

Popular Posts

My Blog List

Followers