05/05/2012

Seperti yang kita tahu, trend zaman sekarang ni cost down. Ada dua option, 1: harga maintain tapi size reduce. 2: Size maintain tapi harga up. Tak caya, pergilah pasaraya cek sendiri.

Macam bigmac ni, aku tak tau la sama ada size die yang makin kecik atau pun tangan aku yang dah makin besar. Dulu masa aku keje McD tahun 2001 dulu, aku rasa size die macam besar. Jenuh jugak la nak habis. Sekarang ni sangat mudah untuk ditelan, 5 minit je dah setel.


Paling ketara aku rasa Bigmac sekarang ni dah tak setinggi dulu. Dan kalau korang perasan harga die makin lama makin naik. Nasib baik la ada mcvalue lunch dan mcvalue dinner. harga tu reduce balik. Tapi, diikuti juga la dengan saiz reduce. Apa boleh buat, kalau sesuatu company tu nak survive dan competitive, nak tak nak diorang kene jugak ikut trend.

Current mood: Letih dan kenyang.
Listen to: Aku dan kamu - Flop Poppy
After this: Tak decide lagi.

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

Random Post

Popular Posts

My Blog List

Followers