27/06/2012

Hari ni entah mengapa, ketika aku sibuk struggle siapkan documentation, tibe2 ada soalan muncul dalam kepala aku

What is your dream job? Seriously, what is your dream job?

Entah la, kadang-kadang aku tertanya-tanya jugak, Ape aku buat ni? Kadang-kadang kerja yang kita ada sekarang ni sebenarnya tak memenuhi apa yang kita nak.

Then bila tengok membe2 yang dah benti, most of them dapat better offer. Of course la better. Kalo tak buat apa nak benti. Tapi ada jugak yang benti konon2 nak buat bisnes, rupa2nya MLM.

Speak of truth, sebenarnya dulu memang aku nak jadi pemain bola sebab aku suka sangat main bola. Then disebabkan beberapa faktor, ianya tidak dapat diteruskan dan aku berubah arah yang menjadikan diri aku sekarang.

Tapi andai kata masa dapat diundur semula, memang aku nak amik IT. Serius. Tengok kawan2 bidang IT sume dah masyuk. Kalau engineering ni nak kene harap oil n gas je la.

So berbalik kepada soalan asal, what is your dream job? Buat masa sekarang ni aku rasa macam nak jadi spy, detective or secret agent. Buat keje2 siasatan dan intelligence. hehe.

*Banyak sgt baca fiksyen detektif dan jenayah




0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe