26/07/2012

Sebenarnya aku nak post bende ni sejurus lepas aku tgk gamba vios terbang ni. Tapi tak berkesempatan. Memang misteri macam mana vios ni boleh parking atas bukit tu. kalau tgk explanation dalam gambar di atas still ada tak kena sebab kat area tu berguling-guling macam takde serpihan-serpihan kereta yang pecah. Lagipun kalau betul kereta tu berguling-guling, shape vios akan jadi lebih worst berbanding dalam gamba di atas. Paling senang nk tgk, semua cermin sepatutnya akan pecah. Roof akan hancur teruk. So aku tak rasa kereta tu berguling dari bawah ke atas sebab kereta tu perlu bergerah high speed dan berguling pun dalam keadaan high speed untuk park cantik kat situ. Tinggi jugak rock divider tu dari jalan. Dan kalau betul kereta tu berguling laju, patutnya driver tu tak boleh survive kot. Nak keluar kereta pun belum tentu lagi. Untuk kereta racing mungkin bleh survive sebab extra safety restrain system. Tapi untuk mass pro passenger car ni memang tak mungkin. Ada beberapa persoalan yang menghantui aku: 1. Kenapa takde orang interview mangsa? Patutnya mangsa lebih tau apa yang berlaku. 2. Kenapa takde gamba lain. Hmm. Masa kereta ni diturunkan takkan takde orang amik gamba? 3.keadaan kereta yang macam tak kena dgn kedudukan die parking. Mean vios tu takkan berada kat situ tanpa kerosakan yang teruk. Consider vios tu berada di atas jalan raya sebelum accident. So aku syak kereta tu bukan datang dari bawah, tapi datang dari atas. Aku tgk kat atas tu ada ladang kelapa sawit.So ladang kelapa sawit ni memang ada jalan tanah merah utk lori angkat sawit. Mungkin vios tu lalu atas tu or mungkin nak reverse kereta then terjatuh. Cuma yang paling aku hairan, kenapa takde orang interview driver? Ok, apa yang aku tulis kat atas tu teori je. Itupun based on gambar jela. Kalau nak tau cerita sebenar memang perlu ke tempat kejadian. Sherlock holmes pun tak boleh selesaikan kes tanpa pergi ke tempat kejadian. Current mood: Lapar mula terasa. Listen to: I do - Colbie Calliat After this: berhenti tgk laptop dalam kete. Pening.

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

My Blog List