14/10/2012

Dulu masa game ni keluar tahun 2006, aku tertanya-tanya bilakah aku akan dapat main game ni. Dengan hidup yang semakin sibuk, kekurangan masa lapang aku rasa macam let go je la game ni. Final Fantasy 10 pun aku tak main lagi. Aku cuma stop sampai Final Fantasy 9 kat PSone.

Lepas aku habes Resident Evil 4 ari tu, aku tak tau sama ada nak main FF10 dulu or FF12. Aku pernah tengok membe aku main game ni dulu. Aku rasa game ni lebih menarik ditambah pula dengan environment yang cantik dan detail. Maka aku decide nak habeskan game ni dulu berbanding FF10.

Seriously, sepanjang aku main game, aku rasa tak pernah jumpa lagi yang terasa begitu adventurous berbanding game ni. Environment, character, storyline, menyebabkan aku rasa lebih kepada tengok movie berbanding main game. Even kalau nak buat movie pun, mungkin akan amik masa yang panjang kalau nak cover the whole story line game ni.

Aku memang terhibur dengan game ni. Sepatutnya semua FF series kene buat jenis lebih kurang macam ni. Barula betul-betul fantasy. Tempat dalam game ni pun memang detail. Kan bagus kalau tempat-tempat ni betul-betul wujud. Tempat yang aku paling suka dalam game ni ialah Ridorrana Cataract. Tak pernah terfikir nak buat tempat macam tu.

Game jenis RPG macam ni memang akana amik masa yang panjang kalau nak completekan semua puzzle dan side quest. Sebab tu aku cuma main main story line untuk jimatkan masa sebab nak main game lain lepas ni. Nasib baik game ni dah tak guna sistem conventional dalam siri sebelum ni. Tapi menggunakan Active Battle System. Lebih kurang macam Diablo, World of Warcraft. Dapat jimatkan masa.dan boleh guna lagi banyak strategi.

So aku akan rehat pulak nak sambung baca novel sebelum proceed dengan next game. Next game ialah Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty

Kat bawah ni ialah random pics sepanjang game ni. Enjoice~


















Current mood: Selsema. Not good mood.
Listen to: F1 GP South Korea
After this: Mandi.

1 comments:

  1. Someοne necessаrily assist tο make sеverely artіcles I'd state. That is the first time I frequented your website page and thus far? I surprised with the analysis you made to make this actual publish incredible. Fantastic job!

    my web blog :: best place to farm frostweave
    my page :: frostweave bag mats

    ReplyDelete

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

My Blog List