25/07/2014

Disebabkan tarikh yg terlalu hampir dengan berakhirnya World Cup (beza 10 hari) dan ditambah dengan insiden MH17 yg berlaku seminggu sebelum temasya bermula telah mengalihkan perhatian orang ramai daripada sukan komanwel 2014 yg bertempat di Glasgow Scotland. Rasanya ramai yang tak alert majlis perasmian sukan ini. Ramai yg terkejut, eh, dah rasmi ke? Termasuk la aku. Haha. Lagpun kita skang dah di penghujung Ramadhan, kepala dah fikir raya je. Tak pikir lain. Lagi orang x alert.

Ok, aku tak aware berapa atlit Malaysia yg terlibat, cuma aku tau target pingat emas cuma tujuh dan Dato Lee Chong Wei tak join temasya kali ni. Semasa perbarisan malaysia memasuki arena, bendera Malaysia dikibarkan separuh tiang sebagai tanda berkabung dan diikuti dengan beberapa orang wanita memakai baju pramugari MAS (aku tak sure diorg ni atlet ke tak).

Aku tertarik dengan design pingat utk temasya kali ni. Aku tak pernah tgk design medal mcm ni. Design yang hollow. Selalunya kan medal ni solid seketul. Mungkin design versi cost down. Haha. Tapu menarik la. Nampak fresh, berseni, simple dan jugak cost down.

Pape pun, good luck kepada semua atlit malaysia dan berjaya capai sasaran.

P/s: sian atlit melayu islam sbb kene raya kat sana, tapi xpe, KJ pun cool jek.

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe