28/05/2015

user posted image
Mungkin budak-budak zaman sekarang melihat gambar di atas sebagai pemadam sahaja. Bagi 80's dan 90's kid aku yakin dan pasti bila tengok pemadam ni mesti takde fikir lain dah, Haha. Setakat origin lawan pemadam ni tak dapat dipastikan dimulakan dari siapa dan di mana. Tapi ianya memang berjaya menghiburkan dan melakukan pemadam di kedai sebab anak orang kaya sanggup beli sekotak besar pemadam untuk dijadikan stok lawan pemadam. Antara kegunaan lain pemadam di  atas ialah kanak-kanak dah mula boleh mengenal bendera tanpa merujuk kepada Google. Memang la, masa tu pun Google takde lagi. Haha.

P/s: Setiap orang mesti ada satu pemadam spesel yang jarang pakai. Haha

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe

Random Post

Popular Posts

My Blog List

Followers