11/04/2016

Skang ni sume tau cuaca sangat panas. Panas ekstrem rasa kulit macam terbakar esp kt belah2 utara. Kene jadi mcm arab sket. Pakai baju labuh untuk tutup kulit dr terbakar. Side efeknya ialah nnt bermandi peluh. So pilih la nak yang mana.

Kalo rumah korg xde aircond, salah satu alternatif utk larikan diri dr cuaca panas ni ialah lepak kat shopping mall. Ada aircond free. Lololol.

Kalo malas nk window shopping, paling save pun lepak kt surau or beli ais kosong lepak kt foodcourt. Haha.

Tadi saje je aku usha kt SenQ harga aircond. Not bad la. Xdela mahal sangat. Cuma kene fikir pasal bil elektrik la plak. At least akan naik 40% kalo kerap guna aircond. Yela apa guna beli kalo tak pakai. Malah TNB dah cakap, penggunaan tenaga bulan febuari aritu pecah rekod sebagai tertinggi setakat ni.

Pape pun, bertabah lah. Cuaca panas ni sebenarnya Allah nk uji kita.

0 comments:

Post a Comment

Dah baca tu, komen la sikit. Hehe